Alla inlägg under december 2007

Av Camilla - 31 december 2007 10:37


Hejsan på er alla...

Tänk ...Solen skiner just nu och det är några minusgrader ute ...             Vad har hänt?...

Morgon promenaden är avklarad, Nova och jag var ute i runt 1 timma.

Ingen blöt hund som skulle spolas runt mage och tassar..Så skönt.

Nyårsafton och jobb..Jobbar kväll och ska upp tidigt och jobba i morgon, så det blir en lugn kväll med mat och mys...


 Jag önskar er alla ETT GOTT NYTT ÅR.

Och tackar för alla besök som jag har på min lilla blogg, tackar för komentarer som ni lämnar . Alltid lika roligt att ge som att få..


Jag skulle vilja ge er alla ett personligt kort, som tack och uppskattning till det som ni gör.

Så detta kortet som jag visar nu är till alla VÄNNER som jag har här på bloggen.

Kortet har varit färdigt länge men har inte visats förut.

Så vad är mer passande ...ler...


Jag har valt att kalla det för VINTER VÄNNER....


Kram Camilla.




Av Camilla - 28 december 2007 22:30


Hejsan!

Nu är Julen förbi och jag undrar lite?..Vart tog den vägen?...

Så snabbt, och det känns lite snopet att allt är över, Var kanske inte så konstigt för jag jobbade hela helgen och var bara ledig julafton och den var intensiv, och sedan var det jobb veckan ut.


Nu ser jag fram mot helgen och det ska vara skönt att få vara ledig i 2 hela dagar..skratt..Sedan är det jobb igen. Jobbar hela Nyår med...

Hur ska man hinna ta igen allt?

Vara med barnen, och greja i hemmet och vila.

Och pyssla det längtar jag till nu...jag fick bla: presentkort av flickorna på Magnolia och pengar av Johan.

I kväll har jag sorterat mina "vinter och jul" papper, och det är en hel del. Tänk vad papper man har.

En del är jag så förtjust i och köpte på mig lite extra.

Nu ska jag ta och göra 2 st kort som jag ska ge bort..

Och jag längtar efter lite nya stämplar att jobba med.

Är så nyfiken på Hänglar och Magnolias nya klubbpaket...

I morgon ska vi åka till Göteborg och bara mysa...

Så då ska jag ta och leta efter lite scrapp och stämplar.

Jag vill passa på att önska er alla ett GOTT NYTT ÅR...

Kramar från: Camilla.



Av Camilla - 23 december 2007 22:31


 













Hejsan alla gooa bloggare..

Tack för era värmande ord..

jag har inget kort att visa idag..

har jobbat i helgen och är såå slut..

Satt i går och försökte få ihop ett, men det blidde inget av det.

Men jag passar på att önska er alla en riktigt God Jul ..


Undrar om det är många av er som önskat sig scrappsaker?...skratt...


Må så gott alla och en stor kram till er alla..

Camilla


Av Camilla - 20 december 2007 18:20


Hejsan på er!

Tack till alla gulliga komentarer och för att ni stannar till en stund hos mig...

Ni tar väl det lugnt i Julstöket..ler..

I dag har jag vilat det mesta.

Känner mig inte 100...

Är något som inte stämmer i kroppen..

Men bara att försöka att inte fresta kroppen med stress och jäkt...


Jag har ett kort att visa för er...

Jag har valt att kalla det för "En dröm i vitt"

Kortet visas i 4 sidor.

Kortet har en Tags och en liten skylt.

Jag har dekorerat två sidor inne i kortet.

En text med " Nu tändas tusen Juleljus "

och på nästa sida så är det en tags som man kan skriva på...en liten hälsning.


Material:

Cardstock: Beige och Vinrött.

Mönstrat Papper: K&Company " Amelia Antique White Glitter Paper.

Chalk: Chestnut Roan.

Brads från: Karen Foster Mini screw brads.

Stjärn Brads.

Punch: Fern medium.

Blommor från: Prima.

Metal blommor.

Band i Spets och rutigt.

Tilda är målat med Distresser.

Vit penna.

Text är utskrivet från Datan.


 Och så här ser kortet ut:

Kram. Camilla




Av Camilla - 17 december 2007 13:51


Så där nu är granen på plats och Nova tyckte nog att det var lite konstigt..Många kulor att bära runt.

Jag är så rädd att hon ska bita sönder dom.

Men hon bar runt försiktigt.

Jag har även tagit fram hennes gran, och lite Tomtar. men i år har jag inte tagit fram alla.

Hon har det så mysigt vid sin bädd. Synd att det är så jäkla mörkt ute ska försöka att fota imorgon.

I går satt jag och gjorde julfint på hennes hemsida. Tyckte att det tog hela dagen. Gjorde julbakgrunder och allt.

Titta gärna in och skriv en liten komentar vad ni tycker i Gästboken, finns på första sidan. www.labradorlycka.com


Nu ska jag visa ett julkort som jag är såå nöjd med...

Tyckte att det blev bra.

Och nu undrar jag bara

VARFÖR gjorde jag inte så här?

Har dekorerat 3 st sidor och ja...Vad tycker ni?

Jag återkommer med Materiallistan i kväll.

Måste ut med Nova och sedan göra dom sista Julkorten och raskt i väg till Posten...fy för detta skynda..

Kram: Camilla.


Ojjj...Hmmm.ser att det var inte bra scannat...skratt...



Av Camilla - 15 december 2007 09:47


Hejsan!

Jag hoppas att alla har haft en stämningsfull Lucia.

Det var en tidig morgon, Upp och locka hår och packa fika.

Sedan bar det i väg till skolan för att få se 2 st Lucia tåg..

Det är så fint och många fina Lucia sånger.

Det som berörde mig mest var Mikaelas klass (går i 6:an).

Dom sjöng Lucia sången på Itaienska, och det var såå fint.

Jag känner mig halv dassig och sliten. Har nog en praktfull förskylning att se fram emot...

Orken och insperationen tryter och ständig huvudvärk.

Samtidigt som Yrseln gör sig på mind.

Jag hoppas att det är en förskylning och inte mitt innre som spökar.

jag känner att jag är stresskännslig och allt. Ångest för julen...Livet är skört när man inte mår bra.

Så nu har jag ett par dagars semester att se fram emot.. Sååå skönt.

Ska försöka att vila och bara göra roliga saker...

Julstäda och pynta på Söndag med barnen och pyssla  och bara vara med Nova.

Med henne känner jag att jag hämtar kraft och energi..


I dag ska vi åka till Bråt och gå en riktigt lång prommenad.

Sedan handlar jag lite Julblommor och lite gott till kvällen att mysa med..

Jag har även börjat att måla dom sista motiven till julkorten och tänkte göra färdigt till ikväll..

Men nu blev det fasans mycket text för er att läsa...Och ett kort har jag att visa..


Kram: Camilla




Av Camilla - 9 december 2007 10:21


Godmorgon på er alla.

Önskar er en trevlig 2:a Advent.

Tiden bara springer iväg och snart är julen här..

Tycker inte att det är julstämning ute, undra om det blir någon snö i Jul?

I dag ska jag försöka att få färdigt ytterligare 2 kort.

Måste ju få Julkorten färdiga snart.

I dag väntar en stor stryktvätt på mig...fy vad tråkit tycker jag....

jag har såå mycket annat som är roligare att göra.

Träning med vovven står också på schemat, och en stund i pysselrummet.

Här kommer ett kort som är färdigt.


Material.

Cardstock - Vinröd och Blå.

Mönstrat papper - "My Mind´s Eye"

Blommor - Prima.

Tilda är målat med Distresser på Akvarellpapper.

Brads - Making memories.

Grankvist - Punch fern .

Glitterlim.

Blå glittersten.

Blå - Organsa band.

Chalk - Chestnut Roan , Frost white.

Text - Abigail.


Nu väntar en stund med kaffet och sedan tvätten....

Kram Camilla.



Av Camilla - 8 december 2007 15:37


Hejsan!

I ett par dagar så har det stått helt still i korttillverkningen.

Tänk att det kan bli så här.

Vet inte hur många papper som gott till spillo.

Inget blev bra.

Men nu ska även ni få se kortet som jag fick av Petra/Paradis.

Jag blev så glad över kortet, och nu har kortet en fin plats rakt ovanför mig så jag kan titta på det...

Vilken skillnad att se på blogg och i verkligheten..

Är roligt att ha från både Petra och Linda Muhr.

Tack Petra....Jag blev så glad över ditt kort...

Jag skulle gärna vilja ha fler.....ler....i från er alla....ler igen...

 Jag kommer att lägga upp nytt kort från mig själv under morgon dagen..

Kram så länge:

Camilla



Ovido - Quiz & Flashcards